Tervetuloa Tanssiopisto Vinhaan!
Tanssiopisto Vinha tarjoaa tanssin opetusta. Tanssin harrastamisen voi aloittaa iästä
riippumatta.
Alle 7-vuotiaiden tanssitunneilla:
- Liikutaan erilaisilla tavoilla
- Harjoitellaan oman kehon hahmottamista
- Tutustutaan tanssin eri elementteihin
7-8-vuotiaat oppilaat:
- Tutustutaan tanssilajeihin
- Jatketaan aiemmin opittujen asioiden harjoittelua
Yli 9-vuotiaat oppilaat voivat valita tanssilajin:
- Baletti
- Hip Hop
- Jazztanssi
- Nykytanssi
Tanssilajit
Baletti kehittää vartalonhallintaa, liikkuvuutta ja voimaa. Balettitunnilla harjoitellaan
esimerkiksi erilaisia askeleita, hyppyjä ja tanssisarjoja.
Hip Hop on vauhdikas tanssilaji. Tanssitunneilla harjoitellaan hip hop -tanssin liikkeitä. Hip
hop -tanssiin kuuluu monipuolinen kehon käyttäminen.
Jazztanssi-tunnilla harjoitellaan kehonhallintaa sekä erilaisia pyörähdyksiä ja askelia. Osa
jazztanssia on myös dynamiikan vaihtelut.
Nykytanssi on osa nykytaidetta. Nykytanssissa sekoittuvat erilaiset taidemuodot ja tanssilajit.
Nykytanssissa voidaan hyödyntää esimerkiksi improvisaatiota tai modernia tanssia.
TOP-jaksot
Tarjolla on myös TOP-jaksoja. TOP-jaksoilla täydennetään muita opintoja. TOP tarkoittaa
täydentäviä opintoja. Näitä jaksoja on tarjolla eri-ikäisille.
Toimipisteet
Tanssiopisto Vinhalla on seuraavat toimipisteet:
- Karkkila
- Lohja
- Vihti
- Vihdin kirkonkylä
- Nummela
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen seuraavalle lukuvuodelle tapahtuu keväisin. Opetukseen voi ilmoittautua
myös kesken lukuvuoden. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Alle 18-vuotiaan
ilmoittautumisen hoitaa huoltaja.
Uusi oppilas voi kokeilla 10€ maksulla kaksi ensimmäistä tanssituntia. Ilmoita toimistoon, jos
et jatka harrastusta tämän jälkeen. Toimiston yhteystiedot löytyvät tekstin lopusta.
Tanssiopiston lukuvuosi koostuu syyslukukaudesta ja kevätlukukaudesta. Molempina
lukukausina on 17 viikkoa opetusta. Kesäisin tanssiopisto järjestää leirejä ja kursseja.
Tanssiesitykset ovat osa tanssinopetusta. Jokainen oppilas saa esiintyä yhden kerran
lukuvuoden aikana.
Oppilasmaksut
Tanssiopinnot maksetaan lukukausimaksuina. Syyslukukauden lasku lähetetään
syyslukukauden alussa ja kevätlukukauden lasku lähetetään kevätlukukauden alussa. Jos
samasta perheestä tanssitunneilla käy kaksi tai useampi oppilasta niin saat
perhealennuksen lukukausimaksusta. Saadaksesi alennuksen sinun täytyy etukäteen
ilmoittaa toimistoon kuulumisesta samaan perheeseen.
Jos et pysty maksamaan laskua eräpäivänä niin ota yhteyttä toimistoon ennen laskun
eräpäivää. Uutta lukukautta ei voi aloittaa, jos et ole maksanut edellistä laskua.
Erääntyneeseen laskuun lisätään 5 € lisämaksu, jos joudumme lähettämään
muistutuslaskun. Jos lukukausimaksua ei makseta ollenkaan se lähtee perintään. Tällöin
laskun summaan lisätään viivästyskorot ja perintämaksut.
Myönnämme erikseen vapaaoppilaspaikkoja. Vapaaoppilaspaikka tarkoittaa, että oppilas
saa käydä tunneilla ilmaiseksi. Vapaaoppilaspaikkaa pitää erikseen anoa. Oppilaalla täytyy
olla oppilaspaikka ennen vapaaoppilaspaikan anomista. Vapaaoppilaspaikan myöntämiseen
vaikuttavat oppilaan taloudellinen tilanne ja motivaatio tanssiopintoihin.
Vapaaoppilaspaikkojen hakuajat:
- Vapaaoppilaspaikka koko lukuvuodelle: hae viimeistään 31.8.
- Vapaaoppilaspaikka syyslukukaudelle: hae viimeistään 31.8.
- Vapaaoppilaspaikka kevätlukukaudelle: hae viimeistään 31.1.
Myöhästynyttä hakemusta ei käsitellä. Vapaaoppilaspaikkaa haetaan vapaamuotoisella
hakemuksella. Hakemus lähetetään sähköpostilla rehtorille. Rehtorin sähköposti on
saara@vinha.net.
Yhteystiedot:
Toimisto:
Sähköposti: toimisto@vinha.net
Puhelinnumero: 040 588 98 47
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9-13
Palvelemme suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi.
Rehtori:
Saara Mikkola-Ylitolva
Sähköposti: saara@vinha.net
Puhelinnumero: 0400 250 94